Logo

Please select a section:

Czym jest Game Boy (i jego następca - Gameboy Color)? Można o tym przeczytać we wstępie do mojego innego tekstu tutaj.
Tutaj kilka słów o sercu przenośnej konsolki. Jest nim układ opisany jako:

- DMG-CPU (Game Boy) - trzy wersje (bez dodatkowych oznaczeń, oraz wersje A i B)
- CPU MGB (Game Boy Pocket i Game Boy Light)
- CPU CGB (Color Game Boy) - pięć wersji (A,B,C,D,E)



SOC (System On a Chip) został wyprodukowany przez firmę SHARP i oznaczony jako LR35902 (jak widać na zdjęciu po lewej). Przez wiele lat uznawano rdzeń CPU za unikalną, dedykowaną Nintendo konstrukcję (oznaczoną właśnie jako LR35902) - hybrydę mikroprocesorów 8080 Intela i Z80 Ziloga. Dopiero niedawno ( styczeń 2019! ) ktoś znalazł powiązanie z 8 bitowym rdzeniem procesora Sharp SM83 oraz rodziną jednoukładowych mikrokmputerów Sharp SM83xxx. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Pasuje zarówno lista rozkazów, timining, mapa pamięci, obecność "strony zerowej" jak i obsluga przerwań.
Już wcześniej dokonano decappingu układu. Rdzeń CPU widoczny jest na zdjęciu po prawej stronie, w jego górnym, lewym rogu. Dokładne informacje o rodzinie SM83 można znaleźć w publikacjach Sharp-a:

- 1996 Sharp Microcomputer Data Book strona ~140
- 1990 Sharp Microcomputers Data Book strona ~200




Copyright © Tomasz Słanina. All right reserved. Zastrzegam sobie wszelkie prawa do publikacji. Kopiowanie i używanie informacji oraz materiałów tutaj zamieszczonych bez zgody autora jest zabronione.